سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنرستان فنی شهید نمکی ناحیه 1 سنندج
ما که آسمان و زمین و آنچه در میان آنها است برای بازی و شوخی نیافریده‌ایم ( و بیهوده و بی‌هدف ساخته و پرداخته نساخته‌ایم ) . سوره انبیا آیه 16
به سایت ما خوش آمدید

توسط یک پژوهشگر فرهنگی در یزد صورت گرفت ؛تعیین دقیق جنسیت در مراحل اولیه تشکیل جنین

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت فاطمه الزهرای یزد با اشاره به حساسیت و پرهزینه بودن روش آناتومیک گفت: پژوهشی ارائه شده است که در غلظت بسیار پایین DNA )حتی در حد پیکو مولار) و در مراحل اولیه تشکیل جنین قادر به تعیین جنسیت باشند.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان یزد، " نوشین رجب زاده " محقق و پژوهشگر طرح با بیان این که این حسگر هزینه ساخت پایینی دارد، اظهار کرد: حسگر طراحی شده با دقتی بالا قادر به تشخیص سریع DNA آمیلوژنین جهت تعیین جنسیت جنین است. در ساخت این حسگر از نانو ذره ی طلا استفاده شده است وگزینش پذیری بالایی دارد و لزوم استفاده از روش زمان بر PCR را برطرف خواهد کرد. به کمک نتایج این طرح ، امکان طراحی زیست حسگرهایی کوچک ، ارزان و دست ساز برای تشخیص سریع انواع بیماری ها فراهم می شود.

وی با بیان این که تحقیق برای تهیه نانو ذره ی طلا، از روش الکتروشیمیایی بهره گرفته شده است تصریح کرد: روش الکترو شیمیایی به دلایلی نظیر سادگی روش نسبت به روش شیمیایی، سرعت بالا در تهیه ی نانوذره، عدم آلوده شدن نانوذره به مواد شیمیایی، قابلیت کنترل اندازه ی نانوذره تنها با کنترل جریان و پتانسیل اعمال شده، انتخاب شده است.

گفتنی است؛ نتایج این تحقیقات که حاصل همکاری دکتر " نوشین رجب زاده " و دکتر " محمد مظلوم اردکانی " ، عضو هیات علمی دانشگاه یزد است، در مجله Analytical Biochemistry منتشر شده است.

شایان ذکر است؛ نوشین رجب زاده از فرهنگیان پژوهشگر استان یزد و دارای مدرک دکترای شیمی است که سال ها کار تدریس درس شیمی دبیرستان های استان یزد به ویژه مدارس استعدادهای درخشان را به عهده داشته است وهم اکنون به عنوان معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت فاطمه الزهرای یزد اشتغال به کار دارد.

 




موضوع مطلب :

دوشنبه 93 خرداد 26 :: 11:48 صبح

درباره وبلاگ


سلام :این وبلاگ هنرستان فنی شهید نمکی ناحیه یک سنندج می باشذ.وهدف ما ایجادارتباط وتبادل تجربه واطلاعات با هنرستان ها .هنرآموزان.دبیران واساتید دانشگاه ها ومراکز علمی سراسر کشور می باشد. انشاالله مارادر تحقق این امر یاری خواهند فرمود. تلفن: 08713240650
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 31
  • بازدید دیروز: 4
  • کل بازدیدها: 59501
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبلاگ برای هنرستان فنی شهید نمکی ناحیه 1 سنندج محفوظ است