سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنرستان فنی شهید نمکی ناحیه 1 سنندج
ما که آسمان و زمین و آنچه در میان آنها است برای بازی و شوخی نیافریده‌ایم ( و بیهوده و بی‌هدف ساخته و پرداخته نساخته‌ایم ) . سوره انبیا آیه 16
به سایت ما خوش آمدید

لطفا به این آدرس مراجعه کنید  http://www.roshdmag.ir/roshdmagazines-fa.html

 




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 اردیبهشت 10 :: 4:1 عصر

ابراهیم سحرخیز:‌ ما در کنار توسعه هنرستان‌ها از توسعه رشته علوم انسانی غفلت نکردیم اما گاه حریف افکار عمومی نیستیم که خانواده‌ها دوست دارند فرزندانشان در رشته‌های ریاضی یا تجربی درس بخوانند در حالی که باید هم در انتخاب رشته و هم ادامه تحصیل تحت تأثیر فشار افکار عمومی و خانواده‌ها قرار نگیریم

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: ‌130 هزار معلم برای آشنایی با کتب درسی جدید آموزش می‌بینند و قرار است از توانمندی معلمان با تجربه و صاحب صلاحیت در این آموزش‌ها استفاده شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت :ابراهیم سحرخیز اظهار داشت:‌ ما در کنار توسعه هنرستان‌ها از توسعه رشته علوم انسانی غفلت نکردیم اما گاه حریف افکار عمومی نیستیم که خانواده‌ها دوست دارند فرزندانشان در رشته‌های ریاضی یا تجربی درس بخوانند در حالی که باید هم در انتخاب رشته و هم ادامه تحصیل تحت تأثیر فشار افکار عمومی و خانواده‌ها قرار نگیریم.

http://se.medu.ir/se/seDocs/news/200.bmp

 

معاون وزیر آموزش و پرورش: ‌130 هزار معلم آموزش می‌بینند

 ابراهیم سحرخیز:‌ ما در کنار توسعه هنرستان‌ها از توسعه رشته علوم انسانی غفلت نکردیم اما گاه حریف افکار عمومی نیستیم که خانواده‌ها دوست دارند فرزندانشان در رشته‌های ریاضی یا تجربی درس بخوانند در حالی که باید هم در انتخاب رشته و هم ادامه تحصیل تحت تأثیر فشار افکار عمومی و خانواده‌ها قرار نگیریم

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: ‌130 هزار معلم برای آشنایی با کتب درسی جدید آموزش می‌بینند و قرار است از توانمندی معلمان با تجربه و صاحب صلاحیت در این آموزش‌ها استفاده شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت :ابراهیم سحرخیز اظهار داشت:‌ ما در کنار توسعه هنرستان‌ها از توسعه رشته علوم انسانی غفلت نکردیم اما گاه حریف
افکار عمومی نیستیم که خانواده‌ها دوست دارند فرزندانشان در رشته‌های ریاضی یا تجربی درس بخوانند در حالی کهباید هم در انتخاب رشته و همادامهتحصیل تحت تأثیر فشار افکار عمومی و خانواده‌ها قرار نگیریم.

وی تصریح کرد: ‌باید غرور کاذب ناشی از تحصیل در برخی از رشته‌ها را بشکنیم و فضایی را در هدایت تحصیلی فراهم کنیم تا تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و پوشیدن لباس کار و گرفتن آچار به دست یک افتخار محسوب شود.

سحرخیز خاطر نشان کرد: هنوز نگران توسعه بی‌رویه رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیستیم چرا که در 53 درصد روستاهای ما همچنان رشته علوم انسانی و یا تجربی وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: در تمام دنیا 80 درصد مشاغل در حوزه کاردانی و تکنسین کار بلد است و 20 درصد مربوط به سطوح کارشناسی است در حالی که در کشور ما این نسبت یعنی دانشجویان کاردانی به کارشناسی یک به سه است.

گرایش دانشگاه‌ها به رشته‌های غیر فنی فاجعه است

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بیشتر دانشگاه‌ها تمایل به راه‌اندازی رشته‌های نظری و علوم انسانی را دارند چرا که رشته‌های فنی و مهندسی گران‌قیمت است و آنها سعی دارند در برابر اخذ شهریه کمتر رشته‌های نظری و علوم انسانی را افزایش دهند چرا که برای آنها صرف نمی‌کند در رشته‌های فنی و مهندسی فعالیت کنند که استقبال خود مردم نیز با توجه به شهریه بالا از این دانشگاه‌ها کمتر است.

سحرخیز ادامه داد:‌ هر چند ما معتقدیم افراد نخبه یک جامعه باید به رشته‌های علوم انسانی گرایش پیدا کنند اما نباید از رشته‌های مهارتی و فنی نیز غفلت کرد.

وی یادآور شد:‌ در همین راستا در رشته‌های علوم انسانی مدارس تیزهوشان و خاص راه‌اندازی شده و یا به تدریج در استان‌های مختلف در حال راه‌اندازی است.

انتخاب رشته در سه سال دوم دبیرستان اتفاق می‌افتد

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزشی جدید ما 3،3،3،3 است، گفت: ‌برخی‌ها به غلط این را 6، 3، 3، و یا 6، 6 خطاب می‌کنند در حالی که ما در دو مقطع سه ساله دوران ابتدایی و در دو مقطع سه ساله نیز دوره متوسطه را برگزار می‌کنیم.

سحرخیز افزود: ‌اگر در دوره ابتدایی این سه سال تفکیک نشده به دلیل مهیا نبودن فضای آموزشی بوده که ما بیشتر علاقمند هستیم این تفکیک به شکل واقعی و به صورت مدرسه‌ای اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: ما امسال تألیف کتاب دوم در پایه سه ساله اول ابتدایی و اول سه ساله متوسطه را شاهد هستیم که قطعاً معلمان آنها نیز در تابستان آموزش لازم را می‌بینند.

سحرخیز با اعلام اینکه انتخاب رشته و هدایت تحصیلی در ابتدای سه سال دوم مقطع متوسطه اتفاق می‌افتد، خاطر نشان کرد: با این حساب هنرستان‌ها سه ساله بوده و پیش دانشگاهی نیز حذف می‌شود.

اردبیل در فنی و حرفه‌ای پیشتاز است

معاون وزیر آموزش و پرورش از پیشتازی اردبیل در توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و اضافه کرد: در حالی که میانگین توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشور 45 درصد است این وضعیت در استان اردبیل حدود 50 درصد می‌باشد که اردبیل جزء سه استان برتر کشور نیز قلمداد شده است.

سحرخیز از صعود چند پله‌ای استان در رتبه‌بندی کنکور ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: ما هر کتابی را که تألیف می‌کنیم در مورد آن نظرسنجی‌ها را انجام می‌دهیم و سال به سال نیز سعی می‌کنیم این کتاب‌ها با رفع نواقص تکمیل‌تر شود.

وی بیان کرد: در تألیف کتاب‌ها ارتباط عمومی و افقی مد نظر است و ظرایف تألیف را نیز به مؤلفان گوشزد کردیم تا معلمان نیز با حضور در دوره‌های آموزشی با رمز و رموز کتاب‌های درسی بیشتر آشنا شوند.

سحرخیز یادآور شد: ‌130 هزار معلم برای آشنایی با کتب درسی جدید آموزش می‌بینند و قرار است از توانمندی معلمان با تجربه و صاحب صلاحیت در این آموزش‌ها استفاده شود.

مدیری حق ندارد پنجشنبه‌ها را کلاس اجباری بگذارد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ برنامه رسمی ما در مدارس تا ظهر چهارشنبه است و هیچ مدیری حق ندارد برای روزهای پنجشنبه و جمعه دانش‌آموزان کلاس رسمی برگزار کند.

سحرخیز افزود: البته در این روزها در برخی از مدارس برنامه‌های غیر رسمی در قالب فوق برنامه اجرا می‌شود که این هم بستگی به اعلام نظر خانواده‌ها و جلب رضایت آنها دارد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ‌دانش‌آموزان موظف هستند به صورت اختیاری در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند و هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد.

 




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 اردیبهشت 10 :: 3:50 عصر

درروزجهارشنبه دومین همایش دانش آموزان پسرسال اول متوسطه نظری کلیه دبیرستانهی ناحیه یک سنندج جهت آشنای باکلیه هنرستانها وانتخاب درست رشته براساس استعداد وتوانایی در هنرستان شهید نمکی درمورخ 4/2/92 برگزارشد




موضوع مطلب :

پنج شنبه 92 اردیبهشت 5 :: 3:9 عصر

درباره وبلاگ


سلام :این وبلاگ هنرستان فنی شهید نمکی ناحیه یک سنندج می باشذ.وهدف ما ایجادارتباط وتبادل تجربه واطلاعات با هنرستان ها .هنرآموزان.دبیران واساتید دانشگاه ها ومراکز علمی سراسر کشور می باشد. انشاالله مارادر تحقق این امر یاری خواهند فرمود. تلفن: 08713240650
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 19
  • بازدید دیروز: 4
  • کل بازدیدها: 59489
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبلاگ برای هنرستان فنی شهید نمکی ناحیه 1 سنندج محفوظ است