سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنرستان فنی شهید نمکی ناحیه 1 سنندج
ما که آسمان و زمین و آنچه در میان آنها است برای بازی و شوخی نیافریده‌ایم ( و بیهوده و بی‌هدف ساخته و پرداخته نساخته‌ایم ) . سوره انبیا آیه 16
به سایت ما خوش آمدید
 بقاء و حیات توسعه ی پایدار اقتصادی هر جامعه به میزان تولید انرژی الکتریکی آن کشور بستگی دارد . به طوریکه شروع و ادامه فعالیت هر واحد صنعتی ، تولیدی ، خدماتی و اقتصادی بدون استفاده از این انرژی میسر نیست . لذا ارایه خدمات رشته الکتروتکنیک سبب گسترش فعالیتهای مختلف جامعه گردیده و نقش اساسی در اجرای کلیه عملیات و انجام فرآیندها دارد .

هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با مبانی برق ، اصول اندازه گیری الکتریکی ، سیم کشی ساختمان ، برق صنعتی ، ماشینهای الکتریکی AC و DC ، مدارهای الکتریکی ، طراحی و ساخت ترانسفورماتورهای فشار ضعیف ، سیم پیچی انواع موتورهای الکتریکی ، تعمیر لوازم برقی خانگی و ... آشنا می شوند .

در ضمن زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :

سیم کشی ساختمان

سیم پیچی ترانسفورماتورها

نقشه کشی مدارات الکتریکی

تعمیر و نگهداری ماشینهای الکتریکی

سیم پیچی استاتور ماشینهای الکتریکی

سرویس و تعمیر وسایل خانگی الکتریکی

نصب و راه اندازی سیستم برق ماشین آلات صنعتی

مونتاژ ، نصب و راه اندازی تابلوهای توزیع برق و فرمان الکتریکی

و ...

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 خرداد 15 :: 2:32 صبح
 باتوجه به بهره وری از فلزات و بکارگیری گسترده ی آنها ، سازه ها ، نیم ساخته ها و مصنوعات فلزی در مراکز تولیدی ، صنعتی و خدماتی از اهمیت ویژه ای برخوردارند و در راستای پیشرفت صنایع و تعدد مصنوعات فلزی ، استفاده از تکنولوژی نوین در طراحی و محاسبات سازه های فلزی بسیار چشمگیر بوده و جامعه صنعتی کشور ، نیاز مبرم به فارغ التحصیلان رشت مذکور دارد .

هنرجویان این رشته در طول دوران تحصیل با محاسبات فنی ، رسم فنی ، تکنولوژی جوشکاری اعم از : قوس الکتریکی ، مقاومتی و شعله گاز ،‌تکنولوژی و کارگاه تغییر شکل نیم ساخته ها ، متالورژی عمومی و شناخت مواد صنعتی ، اجزاء ماشین ، برش و تغییر شکل نیم ساخته های فلزی ، ورق کاری و ... آشنا می شوند .

در ضمن زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :

خمکاری ورقهای فلزی ، لوله و پروفیل

ورقکاری و کار با دستگاه نقطه جوش

برشکاری گاز و برق

لحیم کاری نرم و سخت

جوشکاری اسکلت های فلزی ، مخازن آب و ...

جوشکاری با شعله گاز ، قوس الکتریکی و مقاومتی

و ...

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 خرداد 15 :: 2:31 صبح
گسترش صنعت ، ساخت و تولید به معنی تبدیل مواد خام به محصولات قابل استفاده است ، که این عمل مستلزم سازمان دهی طرح محصول ، مواد اولیه ، ابزار و تجهیزات مورد نیاز ، افراد ماهر و گروه مدیریت در هر سیستم مولد است . فرآیندهای مورد استفاده در تبدیل مواد اولیه به محصولات قابل استفاده را می توان به فرآیندهای برش کاری ، شکل دادن ، مونتاژ کاری و پرداخت کاری تقسیم بندی کرد . امروزه در ساخت و تولید قطعات مختلف صنعتی با بهره گیری از ماشین آلات مجهز به نرم افزارهای پیشرفته ، خدمات لرزنده ای به جوامع بشری عرضه می گردد . هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با محاسبات فنی ، رسم فنی ، طراحی قطعات صنعتی مختلف ، آزمایشگاه دقیق جوشکاری و ریخته گری قطعات صنعتی ، ساخت قطعات به وسیله ماسینهای تراش ، فرز و صفحه تراش آشنا می شوند .

در ضمن زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :

سرپرستی آزمایشگاه انداز گیری دقیق

کارگاه های تراشکاری

کارگاه های فرزکاری

کارگاه های ابزار تیزکنی

کارگاه های چرخ دنده تراشی با ماشین های مخصوص

سرپرستی کارگاه های تراشکاری ، فرزکاری ، برش کاری و ...

اپراتوری ماشین های اتوماتیک ، فرم تراشی و سری تراشی

کارگاه های سنگ زنی و پرداخت سطوح تخت و گرد

و ...

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 خرداد 15 :: 2:24 صبح

 چوب به گواه تاریخ و آثار باستانی به جا مانده از زمانهای قدیم در ایران و اقصی نقاط دنیا ، ماده ای بادوام شناخته شده است . به طوریکه عمر قدیمی ترین ساختمان چوبی جهان که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد به حدود 2000 سال پیش می رسد .

امروزه با بررسی های به عمل آمده ثابت شده است که به طور مستقیم و غیر مستقیم قریب به 5000 نوع محصولات و تولیدات متنوع از چوب و دیگر مشتقات آن به دست می آید . لذا باتوجه به نیاز روزافزون جامعه به محصولات و مصنوعات چوب و کاغذ و فراوانی این ماده ی ارزشمن در کشور ، موجبات ایجاد کارخانجات صنایع چوبی و نهایتاً باعث اشتغال گردیده و این رشته را از اهمیت ویژه ای برخوردار نموده است .

هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با محاسبات فنی ، رسم فنی ، تکنولوژی مواد ، تکنولوژی سازه های چوبی ، خواص فیزیکی و مکانیکی چوب ، خشک کردن و نگهداری چوب ، طراحی مبلمان ، کابینت ، روکش نمودن انواع سازه های چوبی و ... آشنا می شوند .

در ضمن زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :

کابینت سازی چوبی

سرپرستی کارگاه صنایع چوبی

نقشه کشی و طراحی سازه های چوبی

راه اندازی و کار با ماشین آلات صنایع چوبی

قالب سازی چوبی ، معرق کاری ، منبت کاری و مشبک کار

کارگاه ساخت انواع مبلمان ، تختخواب ، کمد ، فایل و ..

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 خرداد 15 :: 2:10 صبح
 عصر حاضر را می توان عصر اطلاعات نامید . زمینه سازی این تحول جدید در صنعت نیمه هادی ها و در نتیجه رایانه است . در دنیای امروز که دانش بشری به سرعت در حال تحول و دگرگونی می باشد علوم و صنایع گوناگون به طور شگفت انگیزی به رایانه وابسته است و استفاده از امکانات رایانه ای و ارتباط از طریق شبکه های رایانه ای ، افقهای جدیدی را در راه آنها گسترده است .

هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با مبانی کامپیوتر ، مبانی برنامه سازی ، سیستم عامل DOS و Windows ، نرم افزارهای کاربردی متداول (مانند Front Page , ACAD ,Word , Excel , Toolkit , NC) ، زبانهای برنامه سازی تحت ویندوز و DOS (مانند ویژوال بیسیک ، پاسکال ، بیسیک) ، بانکهای اطلاعاتی و برنامه سازی تجاری با استفاده از نرم افزار Access ، تجزیه وتحلیل و طراحی سیستم های کامپیوتری ، زبان تخصصی ، آشنایی با اصطلاحات تخصصی رایانه ، طراحی مدارات منطقی پایه ، سخت افزار و تکنولوژی رایانه ، شبکه های کامپیوتری و ... آشنا می شوند .

در ضمن زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :

مسئول کارگاه آموزش کامپیوتر

برنامه ساز سیستم های کامپیوتری

فعالیت در کارگاه سخت افزار

راهبر سیستم های کاربردی کامپیوتر

دستیار تولیدکننده سیستم های کامپیوتری

نصاب و راهبر سایت کامپیوتر

سرپرست سایت کامپیوتر

راهبر روندهای کنترل فرآیندهای صنعتی

سرپرست راهبری شبکه های مححملی کامپیوتری

و ...

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 خرداد 15 :: 2:1 صبح
1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


سلام :این وبلاگ هنرستان فنی شهید نمکی ناحیه یک سنندج می باشذ.وهدف ما ایجادارتباط وتبادل تجربه واطلاعات با هنرستان ها .هنرآموزان.دبیران واساتید دانشگاه ها ومراکز علمی سراسر کشور می باشد. انشاالله مارادر تحقق این امر یاری خواهند فرمود. تلفن: 08713240650
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 13
  • بازدید دیروز: 4
  • کل بازدیدها: 59483
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبلاگ برای هنرستان فنی شهید نمکی ناحیه 1 سنندج محفوظ است